Vrácení zboží | Odstoupení od smlouvy

Jak postupovat, když zakoupené zboží pro vás není to pravé a chcete jej vrátit v zákonné 14denní lhůtě?


V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem na některém z výdejních míst.


V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení od smlouvy vám nevzniká.


Jak zboží vrátit

Odstoupení od smlouvy (ve volné formě, nemusíte používat speciální formuláře) zasílejte prosím elektronicky na mailovou adresu eshop@zarro.cz.


Zboží zasílejte výhradně na adresu:

Mail Step a.s. (sklad ZARRO)

Do Čertous 2760/10, Praha 9, 193 00

Česká republika


Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu. Vracené zboží dobře zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. 


Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet nejpozději do 14 dnů od zaslání vráceného zboží zpět.

Náklady na vrácení zboží jsou na straně kupujícího. Vracení peněz poštovní poukázkou není z technických důvodů možné.​


Zboží si můžete vyzkoušet


Nemělo by však dojít k jeho zjevnému použití nebo opotřebení. Zboží si můžete vyzkoušet, ale je třeba myslet na náklady, které budeme mít s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě.

Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení, zachování původních visaček apod.)

Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu nelze, pokud bylo zboží již částečně spotřebováno. Nelze také odstoupit od smlouvy na zboží, jehož charakter to vylučuje, zejména z hygienických důvodů. Pokud bude vrácené zboží neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, může prodávající uplatnit náhradu škody.

S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.


Dodržení 14-denní lhůty


Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odesláno Odstoupení od smlouvy. Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 dnů, a začíná běžet následující den po převzetí zboží spotřebitelem.


V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení je potřeba, abyste nám předali zakoupené zboží. V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.


Jaké dokumenty přiložit?


Ke vrácenému zboží doporučujeme vždy přiložit dokument (faktura nebo balicí list),který potvrdí, že jste zboží zakoupili u nás a usnadní nám identifikaci daného zboží a požadavku.

Jaké zboží nelze vrátit vůbec?

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy např.

  • o dodávce zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,
  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.



<< zpět na Informace